Aktuality
Novinky ohledně DPP od 1.1.2025
počet komentářů: 0
Limit pro pojistné u DPP
V roce 2025 se limit pro pojistné u DPP zvyšuje z 10.000.- Kč na 11.500.- Kč. Pokud tedy máte příjem do 11.500.- Kč včetně, neplatíte sociální ani zdravotní pojištění. Uplatní se pouze zálohová/srážková daň ze mzdy.
Pokud příjem přesáhne limit 11.500.- Kč, musíte odvést sociální a zdravotní pojištění. Tento limit vychází z průměrné mzdy (46557*0,25=11.639,25.- Kč, zaokrouhleno na 500 dolů, tzn. 11.500.- Kč).
Oznamovací povinnost u DPP
Tato povinnost je účinná od 1. 7. 2024 a bude platná i nadále v roce 2025, zde je tedy proces beze změn.
Nový koncept sčítání příjmů u DPP
Nový koncept sčítání příjmů u DPP bude nakonec zrušen, jelikož bylo zjištěno, že je v praxi zcela neaplikovatelný. Pro rok 2025 tedy bude platit pravidlo jako doposud, že se příjmy z DPP nebudou sčítat. Tzn. pokud bude mít zaměstnanec více dohod u vícero zaměstnavatelů, bude se každá dohoda posuzovat u daného zaměstnavatele zvlášť.
Srážková daň
Limit pro srážkovou daň bude v roce 2025 shodný s limitem pro pojistné, tzn. 11.500.- Kč. Tzn. pokud zaměstnanec nepodepíše u zaměstnavatele „Prohlášení poplatníka – jinak řečeno růžový papír" a bude mít příjem do 11.500.- Kč včetně, bude aplikována srážková daň 15%. V ostatních případech je aplikována zálohová daň 15% (podepíše-li zaměstnanec „Prohlášení poplatníka" a nebo pokud nepodepíše „Prohlášení poplatníka", ale přesáhne příjem 11.500.- Kč./měsíc)